JAKOŚĆ NASIENIA
6 kwietnia 2016
TRZY MIESIĄCE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO
17 października 2016

RADY/PORADY DLA KOBIET

 
 

TO WSZYSTKO SIĘ ŁĄCZY:

Twoje komórki jajowe są w twoim ciele od urodzenia. Biorą one udział we wszystkim co dzieje się z twoim organizmem, niestety włączając w to również te małe „grzeszki” (palenie, alkochol, kawa). Dobre i złe nawyki wpływają na jakość oocytów, dlatego zalecane jest dokonywanie zdrowych wyborów, przed zajściem w ciążę. Rzuć palenie i używanie narkotyków, ogranicz spożywanie kawy i alkoholu, ponieważ może to zmniejszyć twoje szanse na zajście w ciążę. Staraj się unikać bardzo stresujących sytuacji jak tylko jest to możliwe. Wystarczająca ilość snu, regularne ćwiczenia, i utrzymanie zdrowego BMI wpłynie pozytywnie na twoją płodność. Również odżywianie ma duży wpływ na płodność.

PŁODNOŚĆ A DIETA:

Ostatnie badania wykazały, wybór właściwej diety korzystnie wpływa na płodność. Unikaj tłuszczów trans, które możesz znaleźć w wszystkich produktach zawierających utwardzony olej roślinny, takich jak margaryny, większość komercyjnego pieczywa i oraz żywność typu „fast food”. W zamian jedz więcej nienasyconych tłuszczów, zawartych na przykład w cennych olejach roślinnych, oliwach i rzepaku, orzechach i tłustych rybach takich jak tuńczyk, łosoś lub śledź. Jedz więcej białka roślinnego (pomyśl o roślinach strączkowych i orzechach), ogranicz białka zwierzęce. Jeśli chodzi o węglowodany, wybieraj produkty o niskim indeksie glikemicznym (wszystkie produkty pełnoziarniste), zamiast białego ryżu, ziemniaków, i białego pieczywa. Spożywaj jedną do dwóch porcji pełno tłustych produktów mlecznych dziennie. Najnowsze ustalenia American Nurses’ Health Study sugerują, że ma to korzystny wpływ na płodność. Upewnij się, że przyjmujesz wystarczającą ilość żelaza (dobrym źródłem są owoce, warzywa, ziarna, natomiast czerwone mięso nie jest zalecane). Bądź świadoma tego, co pijesz. Woda jest idealna, kawa, herbata i alkohol w umiarkowanych ilościach nie zrobią żadnej krzywdy, jednak staraj się unikać napojów gazowanych.

WAŻNE WITAMINY:

Od dawna wiadomo, że kwas foliowy odgrywa kluczową rolę dla zdrowego rozwoju dziecka. Niedobór kwasu foliowego jest powiązany z wadami rozwojowymi takimi jak rozszczep kręgosłupa. W większości przypadków, można temu zapobiec poprzez spożywanie minimum 400 ug kwasu foliowego przed zapłodnieniem i w czasie ciąży. Dobrym źródłem kwasu foliowego są warzywa liściaste i wątroba wołowa. Jednak czasami może okazać się trudne aby przyjąć wystarczającą ilość kwasu foliowego w codziennej diecie. Witamina ta jest bardzo wrażliwa na ciepło i światło, i bardzo łatwo ulega zniszczeniu podczas przygotowywania posiłków. Dlatego zaleca się jego suplementację przed poczęciem. Oprócz kwasu foliowego, istnieje jeszcze szereg innych witamin i mikroelementów, które jak wykazano, przyczyniają się do poczęcia i zdrowej ciąży.

FERTILOVIT® :

Jeśli masz trudności z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych w życiu codziennym, możesz wybrać odpowiedni suplement, aby być pewną, że dostarczasz swojemu organizmowi wszystkich mikroelementów, których potrzebuje. Produkty Fertilovit® są suplementami diety zapewniającymi wysoką dawkę kwasu foliowego jak również komplet witamin i minerałów przed poczęciem w jednej kapsułce.